Detalii despre articol

rri.ro
29 de zile în urmă 21

Starea drumurilor lasă de multe ori de dorit în România. O spun oamenii dar o admit şi autorităţile. Însă nici cu educaţia rutieră nu stăm mai bine. Un proiect, care se derulează timp de 3 ani, la Medgidia, îşi propune să abordeze problema drumurilor din ambele perspective. Din cea a condiţiilor de trafic dar şi din cea a comportamentului în trafic. Proiectul este derulat în parteneriat cu autorităţile din Dobroch, Bulgaria şi beneficiază de finanţare europeană. Acesta presupune reabilitarea a şase kilometri de drum din Medgidia, astfel încât cele două oraşe să fie conectate la o reţea modernă şi funcţională. O altă componentă a proiectului este educaţia rutieră iar publicul ţintă este format din cei mai mici participanţi la trafic. Pentru peste 1.500 de elevi din clasele IV-VIII de la 6 şcoli din Medgidia, au fost organizate cursuri de educaţie rutieră, luna aceasta. S-au ocupat de acest lucru, Asociaţia de Psihologie şi Siguranţă Rutieră PsihoTrafiQ şi Primăria Medgidia. Mihaela Rus, de la Asociaţia PsihoTrafiQ: Este vorba de un proiect Interact pe care Medgidia îl desfăşoară împreună cu Dobrich. Este un proiect România - Bulgaria, Medgidia - Dobrich. Pe lângă componenta de infrastructură, gândită în acest prioiecţ există şi această componentă de educaţie rutieră. De când se scria prima strategie de siguranţă 2016 - 2020, am atenţinat asupra faptului că educaţia rutieră joacă un rol deosebit de important în ceea ce priveşte formarea convingerilor, atitudinilor şi comportamentelor funcţionale a viitorilor şoferi. Primăria Medgidia ne-a oferit această şansă de a lucra ca şi parteneri, alături de ei, în acest proiect şi de a prinde peste 1.500 de copii din cele şase şcoli din Medgidia, în proiectul nostru de educaţie rutieră. Cursurile de educaţie rutieră fac parte din proiectul Îmbunătăţirea conectivităţii la reţeaua TEN-T în zona transfrontalieră Medgidia-Dobrich, care beneficiază de o finanţare europeană de aproximativ 7 milioane de euro. Pe lângă reabilitarea unor drumuri, achiziţionarea unor echipamente pentru întreţinerea lor şi realizarea unui ghidaj rutier bilingv către principalele atracţii turistice din cele două oraşe, proiectul alocă fonduri şi pentru educaţia rutieră, în special în cazul copiilor.  La nivelul Uniunii Europene, numărul pietonilor care şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere a scăzut cu 36%, în ultimii 9 ani iar un raport al Comisiei Europene, arată că cei cu vârste de până la 14 ani sunt cei mai predispuşi la accidente. Din acest motiv, specialiştii consideră că este nevoie de o strategie naţională privind introducerea cursurilor de educaţie rutieră în şcoli. La finalul cursurilor organizate la Medgidia, copiii au răspuns la un chestionar pentru a evalua gradul de cunoştinţe privind siguranţa rutieră, iar răspunsurile vor fi incluse într-un studiu care va fi publicat în reviste internaţionale de specialitate. Chestionarul va fi pus şi la dispoziţia Ministerului Educaţiei pentru a lua în calcul introducerea unei discipline de educaţie rutieră în şcoli.

Distribuit de paginile:

Paginile Facebook ce au distribuit articolul